PostHeaderIcon 219 ομάδες από όλη την Ελλάδα προκρίθηκαν στη 2η φάση του Διαγωνισμού Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών

Ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση των προτάσεων της 1ης φάσης του 1ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών και προκρίθηκαν στη 2η φάση του διαγωνισμού 219 ομάδες από τις συνολικά 246 προτάσεις που υποβλήθηκαν. Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε ομάδες μαθητών σχολείων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και έχει ως στόχο την εισαγωγή στην εκπαίδευση υλικού και λογισμικού που ανοίγει ορίζοντες, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα των μαθητών, δεν θέτει φραγμούς στην επινοητικότητα και την πρωτοβουλία τους και δεν επιβάλλει σε μαθητές και τις οικογένειές τους τη χρήση συγκεκριμένων «κλειστών» προϊόντων.

Ο Διαγωνισμός αφορά τη δημιουργία έργων (τεχνουργημάτων) με τη χρήση ανοιχτών τεχνολογιών υλικού και λογισμικού (Open Design, Open Software & Open Hardware) και την παραγωγή σχετικών ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων. Η θεματολογία περιλαμβάνει έργα αυτοματισμού, φωτισμού-ήχου, αισθητήρων-περιβάλλοντος, έξυπνα αντικείμενα, διατάξεις έγκαιρης ειδοποίησης, αυτόνομα οχήματα, κατασκευές που φοριούνται (wearables), εφαρμογές ψυχαγωγίας, υγείας-ευεξίας, εξοπλισμό εργαστηρίων, έργα εκπαιδευτικών χρήσεων και εκπαιδευτικών εφαρμογών και εφαρμογές ΙοΤ, (π.χ. Open source robotics, openrobothardware, κλπ).

Στον διαγωνισμό δήλωσαν συμμετοχή 246 ομάδες μαθητών από σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καταθέτοντας πολύ δημιουργικές και πρωτότυπες προτάσεις για τη χρήση και την αξιοποίηση ανοιχτών τεχνολογιών (όπως arduino, raspberry Pi, thymio, Edison, Mbot. ESP32 κ.α), τρισδιάστατων τεχνολογιών σάρωσης-σχεδιασμού-εκτύπωσης και ανοιχτού λογισμικού. Από το πλήθος και την ποιότητα των προτάσεων εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί πολύ αξιόλογο ανοιχτό περιεχόμενο που θα μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Κάθε πρόταση αξιολογήθηκε από 2 αξιολογητές και για 60 προτάσεις που υπήρξε απόκλιση της βαθμολογίας μεγαλύτερη του 25% μεταξύ των δύο αξιολογητών, υπήρξε και τρίτη αξιολόγηση. Λόγω του μεγάλου αριθμού των αξιόλογων προτάσεων και της μικρής διαφοράς της βαθμολογίας μεταξύ των προτάσεων, η οργανωτική επιτροπή αποφάσισε να συνεχίσουν στη 2η φάση του Διαγωνισμού όλες οι πλήρεις προτάσεις που ικανοποιούν τα κριτήρια συμμετοχής στον Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών.

Σημειώνεται ότι για τις 100 ομάδες με την υψηλότερη βαθμολογία, γίνεται προσπάθεια εύρεσης χορηγιών για να καλυφθεί το κόστος εξοπλισμού για τη συμμετοχή τους στον Διαγωνισμό. Η βαθμολογία και όλες οι ομάδες που θα συμμετέχουν στην επόμενη φάση είναι διαθέσιμες εδώ. Στην τελική φάση του διαγωνισμού, η οργανωτική–επιστημονική επιτροπή θα επιλέξει τα 3 καλύτερα έργα ανά κατηγορία (σύμφωνα με τα κριτήρια αξιολόγησης) τα οποία θα παρουσιαστούν σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του Διαγωνισμού στην Αθήνα.

Διοργανωτές του 1ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ), το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, η Ε.Π.Υ, το ΙΤΥΕ Διόφαντος, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, το Πολυτεχνείο Κρήτης, το ΤΕΙ Κρήτης, το Πανεπιστήμιο Κύπρου, το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, η Σχολή Ικάρων, η ΑΣΠΑΙΤΕ, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, το Ίδρυμα Ευγενίδου, το ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, το ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας, το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, το ΤΕΙ Πελοποννήσου, το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας, το GUnet, η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος, η Ελληνική Ένωση για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση, η Ελληνική Εκπαιδευτική Ένωση STEM, o Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής Βορείου Ελλάδος και μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) ως συνδιοργανωτής του Διαγωνισμού, προωθεί τη συμμετοχή στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών, προβάλλοντας τις σχετικές δράσεις στους δικτυακούς τόπους, τα social media και το eNewsletter του.

www.ekt.gr, με πληροφορίες από Οργανισμό Ανοικτών Τεχνολογιών ΕΕΛΛΑΚ

© 2019, ΔΔΕ Φθιώτιδας. Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του didefth.gr

Leave a Reply

1ο Βραβείο
Οδηγίες Μαθ/των
Θέματα
Άρθρα ανά μέρα
March 2019
M T W T F S S
« Feb    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Άρθρα ανά μήνα
Προϋπολ. ΔΔΕ
Επίκαιρα
Euler’s identity
?>