PostHeaderIcon 21-02-19 Ομιλία Υφυπουργού Παιδείας Μ. Τζούφη σε εκδήλωση για το Δημογραφικό

IMG 20190220 190941 1

21-02-19 Ομιλία Υφυπουργού Παιδείας Μ. Τζούφη σε εκδήλωση για το Δημογραφικό

Τις στοχευμένες παρεμβάσεις του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων για την αντιμετώπιση του δημογραφικού ζητήματος, παρουσίασε η Υφυπουργός Μερόπη Τζούφη στην εκδήλωση που διοργάνωσε το Τμήμα Φεμινιστικής Πολιτικής/Φύλου του ΣΥΡΙΖΑ, με θέμα: «Πολιτικές για την αντιμετώπιση του δημογραφικού ζητήματος».

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία του Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων Νίκου Βούτση. Ομιλήτριες ήταν επίσης η Υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, η Αναπληρώτρια Υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου, καθώς και η Αναπληρώτρια Υπουργός Εξωτερικών και Πρόεδρος της Διακομματικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για το Δημογραφικό, Σία Αναγνωστοπούλου.

Η Υφυπουργός Παιδείας σημείωσε ότι το δημογραφικό ζήτημα έχει πολυσύνθετες κοινωνικές διαστάσεις και προεκτάσεις, ενώ για την ανάσχεση του φαινομένου απαιτούνται ευρύτερες συνεργασίες και εθνική στρατηγική. Τόνισε επίσης πως το εκπαιδευτικό σύστημα αποτελεί το συνεκτικό τόπο μιας σειράς από πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση του προβλήματος, καθώς και συνδετικό ιστό στις προτεινόμενες λύσεις, προστατεύοντας την οικογένεια και δίνοντας ευκαιρίες στη νεολαία.

Στην κατεύθυνση αυτή, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων έχει προχωρήσει: 

  •     στη θέσπιση τη δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης,
  •     στη χορήγηση δωρεάν σχολικών γευμάτων στους μαθητές των δημοτικών σχολείων,
  •     στη χορήγηση άδειας για την ανατροφή τέκνου με αποδοχές στις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς,
  •     στην εφαρμογή του Ολοήμερου Προγράμματος,
  •     στην αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και την πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής εντός του 2019,
  •     στην κάλυψη των αναγκών των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε παράλληλη υποστήριξη,
  •     στην ίδρυση νέων Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης, Τμημάτων Ένταξης και ίδρυση των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων
  •     στην τοποθέτηση Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα Σχολεία Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Ως προς τον περιορισμό της διαρροής νέων επιστημόνων στο εξωτερικό, ιδιαίτερη μνεία έκανε:

  •     στην οικονομική ενίσχυση των Πανεπιστημίων και της Έρευνας, έπειτα από 8 χρόνια συνεχούς υποχρηματοδότησης,
  •     στην στελέχωση των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων με νέες θέσεις μελών ΔΕΠ και νέων επιστημόνων,
  •     στη θεσμοθέτηση της μετεγγραφής αδελφών φοιτητών, ώστε καμιά οικογένεια να μην έχει την επιβάρυνση συντήρησης 3 σπιτιών,
  •     στην οργάνωση προγραμμάτων ενίσχυσης οικονομικά ασθενέστερων φοιτητών με προπτυχιακές, μεταπτυχιακές και μεταδιδακτορικές υποτροφίες,
  •     στη διάθεση 39 εκ. € ετησίως για επίδομα ενοικίου για φοιτητικές στέγες.

Επιπρόσθετα, η Υφυπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στην εκπαίδευση των προσφύγων και των παιδιών των μεταναστών, όπου το ΥΠΠΕΘ:

  •     προχώρησε στη δημιουργία Δομών Υποδοχής Εκπαίδευσης των Προσφύγων,
  •     συγκρότησε Τάξεις Υποδοχής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση,
  •     ενέταξε στην Πρωινή Σχολική Ζώνη τα προσφυγόπουλα που ζουν στα νησιά,
  •     προέβλεψε τη φοίτηση προσφυγόπουλων στα ΕΠΑΛ.

Κλείνοντας, η κα Τζούφη υπογράμμισε πως «στον πυρήνα της πολιτικής της σημερινής Κυβέρνησης βρίσκεται η υλική και ιδεολογική υπεράσπιση των κοινωνικών αγαθών, όπως η υγεία, η παιδεία, η εργασία και η κοινωνική ασφάλιση. Ειδικότερα, η παιδεία είναι περιεχόμενο και όχημα και το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας αποτελεί καταλύτη για την αλλαγή στο δημογραφικό κλίμα».

 {youtube}v=7EPKAzrhHjE&feature={/youtube}

 

 

 

Πηγή: Υπουργείο Παιδείας

© 2019, ΔΔΕ Φθιώτιδας. Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του didefth.gr

Leave a Reply

1ο Βραβείο
Οδηγίες Μαθ/των
Θέματα
Άρθρα ανά μέρα
March 2019
M T W T F S S
« Feb    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Άρθρα ανά μήνα
Προϋπολ. ΔΔΕ
Επίκαιρα
Euler’s identity
?>