PostHeaderIcon Η υποβάθμιση της Φυσικής στο Λύκειο

print
Δελτίο τύπου

 Πραγματοποιήθηκε στη Λαμία 27-9-2015, στο 4ο Γυμνάσιο Λαμίας , με πρωτοβουλία του τοπικού παραρτήματος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών (Ε.Ε.Φ.) Ανατολικής Στερεάς , συζήτηση με σκοπό την οργάνωση των δράσεων για να ανατραπεί η συνεχιζόμενη υποβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής στα σχολεία.

Στην σύσκεψη συμμετείχαν ο Α’ Αντιπρόεδρος της Ε.Ε.Φ. κ. Φιλντίσης Παναγιώτης , ο Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ4 και προϊστάμενος παιδαγωγικής καθοδήγησης Δ/θμιας Εκπαίδευσης  Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας κος Αργυρόπουλος Κων/νος , ο πρώην σχολικός σύμβουλος Μαθηματικών και Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας κος Αργυρόπουλος Ηλίας ο σχολικός σύμβουλος Μαθηματικών Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας κος Σπαθάρας Δημήτρης, Διευθυντές  Σχολείων και ικανοποιητικός αριθμός συναδέλφων φυσικών που τίμησαν με την παρουσία τους την συνάντηση και συνέβαλαν ουσιαστικά , στην ποιοτική συζήτηση που πραγματοποιήθηκε.

Τις αρχικές εισηγήσεις έκαναν ο πρόεδρος και ο γραμματέας του τοπικού παραρτήματος και ακολούθησαν τοποθετήσεις των περισσότερων συμμετεχόντων και   συζήτηση επί αυτών.

Πρώτα διαπιστώθηκε πως το μάθημα της Φυσικής έχει υποστεί σημαντική υποβάθμιση τα τελευταία χρόνια:

  1. Πράγματι, εάν συγκρίνουμε τα αντικείμενα που διδάσκονταν μέχρι και το 2010 με αυτά που διδάσκονται σήμερα απουσιάζουν θεμελιώδη αντικείμενα όπως η ορμή, ο ηλεκτρομαγνητισμός και η ηλεκτρομαγνητική επαγωγή, το εναλλασσόμενο ρεύμα και τα περιοδικά φαινόμενα (ταλαντώσεις και κυκλική κίνηση), η πυρηνική φυσική, η αστρονομία , καθώς επίσης μειώθηκαν και οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος.
  2. Υπάρχουν δεκάδες τμημάτων Α.Ε.Ι και Α.Τ.Ε.Ι στα προγράμματα σπουδών των οποίων περιλαμβάνεται η φυσική και στα οποία οι υποψήφιοι θα εισάγονται χωρίς να διδαχθούν τη φυσική προσανατολισμού θετικών σπουδών.
  3. Υπάρχει ανάγκη προσαρμογής του τρόπου διδασκαλίας στις σύγχρονες απόψεις των θεωριών της μάθησης.

Επισημάνθηκε πως:

  1. Η φυσική βρίσκεται στον πυρήνα όλων των εκπαιδευτικών συστημάτων όλων των χωρών καθώς συνδέεται με την καινοτομία, την έρευνα, την ανάπτυξη, τις άλλες επιστήμες αλλά και την καθημερινότητα του κάθε ανθρώπου στη σύγχρονη εποχή. Επίσης επηρεάζει τις φιλοσοφικές τοποθετήσεις και δίνει προοπτική αντιμετώπισης των προκλήσεων που σήμερα αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα.
  2. Η αναβάθμιση της φυσικής ως μάθημα που διδάσκεται στα ελληνικά σχολεία θα έχει σημαντικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα οφέλη για όλη την κοινωνία. Θα συντελέσει στην προσπάθεια εξόδου από την κρίση, στην προσπάθεια ανάπτυξης μέσω καινοτόμων και υψηλής τεχνολογίας επιχειρήσεων, θα αναβαθμίσει το επίπεδο του εργατικού και επιστημονικού δυναμικού της χώρας και θα διατηρεί την έως τώρα σημαντική παρουσία Ελλήνων Ερευνητών σε όλα τα κέντρα φυσικής και παραπλήσιων επιστημών του πλανήτη που προσδίδουν κύρος και προοπτική στη χώρα.

Μετά από αυτά προτάθηκαν:

  1. Να συνταχθεί αναλυτικό υπόμνημα, με συγκεκριμένες προτάσεις, που θα τεθεί υπόψη όλων των αρμοδίων από την Ε.Ε.Φ.
  2. Να ζητηθεί από διακεκριμένους Έλληνες φυσικούς, ερευνητές και άλλους πνευματικούς ανθρώπους να συνυπογράψουν το υπόμνημα μας και να στηρίξουν τις απόψεις μας.
  3. Να γίνει προσπάθεια ανοίγματος προς τους συμπολίτες μας, ώστε να γίνει κατανοητή η αξία και η συνεισφορά της επιστήμης της φυσικής για την πρόοδο, την ανάπτυξη και την ανύψωση του πνευματικού επιπέδου των ανθρώπων ώστε η προσπάθεια μας να βρει υποστηρικτές σε όλη την κοινωνία.
  4. Να συνεργαστεί η Ε.Ε.Φ. με άλλα αντίστοιχα επιστημονικά σωματεία για την κοινή προώθηση ζητημάτων που αφορούν καλύτερη παιδεία.

Λαμία 30.9.2015

eef.panst-27-9-2015

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ
ΛΕΩΝΙΔΟΥ 9-11 35100 ΛΑΜΙΑ
ΤΗΛ : 6977244095/6977625675 – FAX: 2231051651
email: eef.panst@gmail.com

© 2015, ΔΔΕ Φθιώτιδας. Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του didefth.gr

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Comments are closed.

1ο Βραβείο
Οδηγίες Μαθ/των
Θέματα
Άρθρα ανά μέρα
February 2019
M T W T F S S
« Jan    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  
Άρθρα ανά μήνα
Προϋπολ. ΔΔΕ
Επίκαιρα
Euler’s identity
?>